PSI ប្រើប្រាស់​ភស្តុតាង និង​ទិន្នន័យ​ដើម្បី​ធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត

PSI Cambodia ធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត​ស្តីពី​កម្មវិធី​សុខភាព​របស់​ខ្លួន ដោយ​ផ្អែក​ទៅលើភស្តុតាង។ យើង​ប្តេជ្ញា ក្នុងការ​វាស់វែង​លទ្ធផល​នៃ​កម្មវិធី​សុខភាព​របស់​យើង ដោយ​មាន​ការ​ធ្វើការ​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ និង​ផែនការ​តាម​ដាន​និង​វាយ​តម្លៃ (M&E) ដើម្បីជួយដល់​ការ​អនុវត្ត​កម្មវិធី​សុខភាព និង​វាយតម្លៃនូវ​​ប្រសិទ្ធិភាព​នៃ​កម្មវិធី​។ អង្គការ PSI Cambodia មាន​ក្រុមការងារ​ផ្នែក​ស្រាវជ្រាវ​ដែល​មាន​បទពិសោធន៍ ជំនាញ និង​ចំណេះ​ដឹង​ ក្នុង​ការ​បង្កើត តាមដាន និង​វាយតម្លៃ​កម្មវិធីរបស់​យើង។ ខាងក្រោម​នេះ​គឺជា ការ​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​ខ្លះៗ ដែល​យើង​បាន​ធ្វើថ្មី​ៗ​នេះ:

កត្តា​កំណត​ឥរិយាបថ​នៃ​ហានិភ័យ ការ​បង្ការ និង​ការ​ស្វែង​រក​សេវា​សុខភាព ផ្នែក​ជំងឺ​គ្រុនចាញ់ ក្នុងចំណោម​អ្នកចូល​ព្រៃ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា: ការ​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​តាម​វិធី​សាស្ត្រ​ចម្រុះ ដែល​រួម​មាន​អង្កេតឯកកាល និង​ការ​សម្ភាសបែបគុណវិស័យនិងស៊ីជំរៅ​ ត្រូវបាន​ធ្វើឡើង​ នៅ​ខេត្ត​ចំនួន​២ គឺ​ខេត្ត​កំពង់​ឆ្នាំង និង​ខេត្ត​ពោធិសាត់។ គោលបំណង​នៃ​ការ​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវនេះ គឺ​ដើម្បី​ធ្វើឲ្យ​មាន​ការ​យល់​កាន់តែ​ច្បាស់ ស្តីពី​ក្រុមគោលដៅ ដូចជា​ចំណេះដឹង​ អាកប្បកិរិយា និង​ការ​អនុវត្ត​របស់​ពួកគេ (KAP) ទាក់ទង​នឹងប្រធានបទ​នៃ​ការ​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​នេះ ព្រមទាំង​ការ​លើក​ទឹកចិត្ត និង​ឧបសគ្គរបស់​ពួកគាត ក្នុង​ការ​ចាប់យក និង​ផ្លាស់ប្តូរឥរិយាបថ។

ការ​ប្រើប្រាស់ respondent-driven sampling ដើម្បី​វាយ​តម្លៃឥរិយាបថក្នុង​ការ​ទៅរក​ការ​ព្យាបាល​ជំងឺ​ដែល​បង្ករ​ឲ្យ​មាន​ការ​ក្តៅខ្លួន ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​ចូលព្រៃ: ការ​ធ្វើអង្កេត​ប្រជាជន (population-based survey) នៃ​អ្នកចូល​ព្រៃ ដោយប្រើ respondent-driven sampling (RDS) នៅ​ក្នុង​ស្រុកប្រតិបត្តិ​ចំនួន​២ គឺ​ឱរ៉ាល់ និងភ្នំស្រួច ក្នុង​ខេត្ត​កំពង់ស្ពឺ។ ដោយសារ​មាន​ការលំបាក​ក្នុងការទាក់​ទងអ្នក​ចូលព្រៃ និងការ​ចល័ត​របស់​ពួកគាត់ គេត្រូវការវិធីសាស្ត្រ​ប្រមូលទិន្នន័យ novel data collection methods ដើម្បី​​ទទួល​បាន​ទិន្នន័យ​ឥរិយាបថ ពី​ក្រុមគោលដៅនេះ ដើម្បី​យកទៅប្រើប្រាស់​សម្រាប់​កិច្ចការងារ​លុបបំបាត់​ជំងឺគ្រុនចាញ់​។ ភូមិ​ចំនួន ៦៣ ត្រូវបាន​ដាក់​ចូល​ជា​២១​ក្រុម ផ្អែក​ទៅ​លើ​ទីតាំងរបស់​ភូមិ​ទាំងនោះ​។ ស្រុក​ទាំង​នេះ​ត្រូវបាន​ជ្រើសរើស ដោយផ្អែក​លើ​ករណី​ជំងឺ​គ្រុនចាញ់ ទីតាំង​ជិត​ព្រៃ និង​ការងាយ​ជួប​អ្នក​ចូលព្រៃ​។

ការវាយតម្លៃទីផ្សារទឹកស្អាតនិងអនាម័យ: ដោយប្រើ Market Development Approach (MDA) ការវាយតម្លៃនេះ រួមមានទិន្នន័យពីខេត្តចំនួន៩ក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដើម្បីធ្វើការវិភាគ និងស្វែងយល់ពីទីផ្សារទាំងនេះ។ ក្រុមការងារយើងធ្វើការស្រាជ្រាវ ទៅលើឥរិយាបថអតិថិជន ទាក់ទងនឹងការប្រើប្រាស់ទឹក និងអនាម័យ តាមរយៈគម្រោង Support for International Family Planning and Health Organizations 2 (SIFPO2) និងប្រើប្រាស់ការរកឃើញទាំងនោះ ដើម្បីកំណត់ឥរិយាបថ ការពេញចិត្ត និងតម្លៃ ដើម្បីផ្តល់ទីផ្សារដ៏សមរម្យ និងដើម្បីបង្កើតសារផ្លាស់ប្តូរឥរិយាបថ និងសម្ភារៈសំខាន់ៗ។

ការស្ទង់មតិការចែចាយផលិតផល ស្តីពីជំងឺ HIV: ពីឆ្នាំ២០០៥ ដល់ឆ្នាំ២០១៥ ការស្ទង់មតិផលិតផលស្តីពីជំងឺ HIV (ស្រោមអនាម័យ និងទឹករំអិល) ចំនួន១០ ត្រូវបានធ្វើឡើងក្នុងគោលបំណងប៉ាន់ប្រមាណការបញ្ជ្រាបទីផ្សារ នៃម៉ាកយីហោស្រោមអនាម័យ ក្នុងទីកន្លែងហានិភ័យខ្ពស់មួយចំនួន។